سه‌شنبه، 08 مهر 1404 - 13:56

بازطراحی لوگوی پپسی

پپسی یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین برندهای نوشیدنی دنیاست که از سال ۱۸۹۸ تاکنون بارها لوگوی خود را تغییر داده است. بازطراحی لوگوی پپسی همیشه یکی از موضوعات پر بحث در دنیای طراحی گرافیک و برندسازی بوده، چون این برند تلاش کرده میان نوستالژی و مدرنیته تعادل ایجاد کند.

تاریخچه لوگوی پپسی در یک نگاه




۱۸۹۸: اولین لوگوی پپسی فقط شامل نوشته Pepsi-Cola با تایپوگرافی دست‌نویس بود.


۱۹۵۰: برای اولین بار دایره قرمز، سفید و آبی وارد لوگو شد که نمادی از پرچم آمریکا بود.


۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰: لوگو ساده‌تر شد و به یک دایره مینیمال با رنگ‌های اصلی تبدیل گردید.


۲۰۰۸: یک بازطراحی بحث‌برانگیز که موج سفید لوگو را شبیه یک لبخند کرد.


۲۰۲۳: آخرین نسخه با بازگشت به طراحی کلاسیک، تایپوگرافی بولد و پس‌زمینه مشکی معرفی شد.


چرا پپسی لوگوی خود را بازطراحی می‌کند؟




بازطراحی لوگوی پپسی همیشه هدفمند بوده و چند دلیل اصلی دارد:


هماهنگی با ترندهای طراحی مینیمال


سازگار شدن با محیط دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی


رقابت با کوکاکولا و تلاش برای تمایز برند


انتقال پیام جوانی، انرژی و شادابی به مخاطبان


بازطراحی لوگوی پپسی در سال ۲۰۰۸


لوگوی ۲۰۰۸ یکی از پرحاشیه‌ترین تغییرات برند بود.


طراحی جدید شامل یک خط سفید موجی در وسط دایره بود که به‌عنوان «لبخند» معرفی شد.


با وجود هدف مثبت، بسیاری از کاربران این تغییر را نپذیرفتند و آن را غیرضروری دانستند.


بازطراحی لوگوی پپسی در سال ۲۰۲۳




آخرین نسخه لوگو در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد.


این لوگو ترکیبی از گذشته و آینده است؛ بازگشت به المان‌های کلاسیک اما با رنگ‌ها و فونت دیجیتال‌پسند.


تایپوگرافی بولد و رنگ مشکی پس‌زمینه باعث شده لوگو در اپلیکیشن‌ها، موبایل و شبکه‌های اجتماعی بهتر دیده شود.


این بازطراحی واکنش مثبت‌تری نسبت به نسخه ۲۰۰۸ دریافت کرد.


تحلیل طراحی لوگوی پپسی


رنگ‌ها: سه رنگ اصلی (قرمز، آبی، سفید) همیشه ثابت مانده‌اند تا هویت برند حفظ شود.


فرم: دایره مرکزی با خط سفید نماد تعادل، انرژی و حرکت است.


تایپوگرافی: در نسخه ۲۰۲۳ فونت ضخیم‌تر و خواناتر شده که برای فضاهای دیجیتال ایده‌آل است.


بازطراحی لوگوی پپسی نمونه‌ای واضح از تحول برند در طول زمان است. این تغییرات نشان می‌دهند که حتی برندهای بزرگ برای بقا و ارتباط مؤثر با مخاطب باید هویت بصری خود را به‌روز کنند. تاریخچه لوگوی پپسی ثابت کرده که ترکیب خلاقیت، نوستالژی و مدرنیته می‌تواند برندسازی موفقی بسازد.

Comments (2)

  • Eleanor Fant

    One’s of the best template out of there. design, code quality, updates etc everything you needs guys, buy it you won’t regret it!

    • Alexander Ljung

      This theme is super awesome! But I had one small issue with link option in parallax portfolio. The other day!

  • Thelma J. Hunter

    His many legs, pitifully thin compared with the size of the rest of him, waved about helplessly as he looked

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

بیشتر بخوانید

پنجشنبه، 06 آذر 1404
هوش مصنوعی در تبلیغات
یکشنبه، 02 آذر 1404
هوش مصنوعی Flux.1 چیست؟
چهارشنبه، 21 آبان 1404
Generative Fill فتوشاپ چیست؟