5 اشتباه در ساخت تیزر تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی یکی از قویترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای جذب مخاطب، معرفی محصول و افزایش فروش است. اما خیلی وقتها، بهجای اینکه باعث رشد برند شود، نتیجه برعکسی دارد. چرا؟ چون پر از اشتباههای رایج و مخربیست که اغلب نادیده گرفته میشوند. در این مقاله، به ۵ اشتباه مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی اشاره میکنیم که میتونن باعث بشن کل بودجهات از بین بره و مهمتر اینکه چطور از اونها جلوگیری کنی.
۱. شروع کُند و بدون جلب توجه
در دنیای امروز، شما فقط ۳ تا ۵ ثانیه فرصت دارید تا مخاطب رو نگه دارید. شروع تیزر نباید طولانی یا بیهدف باشه. از اولین ثانیه باید توجه بیننده جلب بشه؛ با تصویر، صدا یا سوالی جذاب.
۲. نبود پیام مشخص
تیزر تبلیغاتی باید یک پیام واضح داشته باشه. اگر بیننده ندونه دقیقاً چی داری معرفی میکنی یا چه سودی براش داره، سریع رد میشه. روی یک هدف تمرکز کن؛ نه چندتا.
۳. استفاده نادرست از موسیقی یا صدا
موسیقی و افکتهای صوتی اگر نامناسب باشن، ممکنه حس اشتباهی منتقل کنن یا مخاطب رو پس بزنن. صدا باید با لحن برند، فضای بصری و نوع مخاطب هماهنگ باشه.
۴. نداشتن کال تو اکشن (CTA)
یکی از رایجترین اشتباهات: به مخاطب نمیگی قدم بعدی چیه! باید دقیقاً بگی: تماس بگیر، سایت رو ببین، ثبتنام کن یا محصول رو بخر. CTA باید واضح و قابل اجرا باشه.
۵. کیفیت پایین تصویر یا تدوین
مخاطب، برندتو با کیفیت تیزرت قضاوت میکنه. ویدیوهای تار، نور نامناسب، تدوین ضعیف یا فونتهای غیرحرفهای میتونن کل اعتبار برندت رو زیر سؤال ببرن.
ساخت تیزر تبلیغاتی فقط یک تدوین ساده نیست؛ ترکیبی از استراتژی، هنر و شناخت مخاطبه. با پرهیز از این ۵ اشتباه رایج، شانس دیده شدن و اثرگذاری تیزرت چند برابر میشه.
اگر برای ساخت تیزر حرفهای و موثر نیاز به مشاوره داری، همین حالا با ما تماس بگیر یا نمونهکارهامونو ببین.
Comments (2)
Eleanor Fant
One’s of the best template out of there. design, code quality, updates etc everything you needs guys, buy it you won’t regret it!
Alexander Ljung
This theme is super awesome! But I had one small issue with link option in parallax portfolio. The other day!
Thelma J. Hunter
His many legs, pitifully thin compared with the size of the rest of him, waved about helplessly as he looked
Leave A Reply
Your email address will not be published. Required fields are marked *